Zaklínače 2 už naprostá většina lidí dohrála. Hra není zrovna nejlehčí a i když jsem dohrál jedničku docela v klidu, tak jsem novou úvodní kapitolu s tutoriálem v platinové edici uvítal.
Kdyby se tu objevil někdo, kdo ještě hru nedohrál a má problémy s bossy (finálními nepřáteli), tak pro něj jsou tyto řádky.

The Witcher 2 - Kajran

Kajran je boss v první kapitole a když se na něj nepřipravíte, nedáte ho nebo vám pěkně (a zbytečně) znechutí celou hru.
Kajran
POZOR, následuje SPOILER!
/SPOILER ALERT!/
Následující text je černě na černém ;) takže pokud Kajrana nemůžete porazit a chcete skutečně vidět návod, vyberte text myší nebo stiskněte Ctrl+A.

Obecnější rady

- Běžte na něj, až když uděláte všechny ostatní questy v kapitole, protože získáte zkušenosti, schopnosti, lepší zbraň i zbroj. Navíc se děj začne potom zase odvíjet dál a už se vám nebude chtít k ostatním questům třeba vrátit.
- Dobré je posílit odolnost a zdraví, budete to potřebovat.
- Při samotném boji mi pomohlo snížit rozlišení obrazovky, hra byla rychlejší a bylo možné lépe reagovat na Kajrana.
- Jistě budete souboj opakovat. Před ním je hezká animace, ale tak jednou, dvakrát, pak začne strašně prudit. Naštěstí (alespoň v platinové verzi) lze 2x kliknout pravým myšítkem a filmečky přeskočit (globální rada).
- Naopak mi bohužel v platinové edici nešlo za běhu měnit obtížnost hry (někde jsem četl, že to jde). Vše tady popisované je tedy při obtížnosti "Střední".

Jak si ulehčit boj

- Důležitý je lektvar "Promyka", kterým vyřešíte jeden z útočných mechanismů kajrana - jed. Jedná se o vedlejší úkol, který za to stojí.
- Další možností je sestavit past na kajrana. Většina součástí pastě (kterou umí vyrobit ve Flotsamu kdekdo) je volně dostupná (2x olej, 1z železná ruda, 1x stříbrná ruda). Jeden díl bohužel ne a to je železný rám pasti. Ten seženete jen a pouze během (trochu divného) úkolu "Nemravný návrh". Když Vernon odláká stráže, je třeba se proplížit do skladu a tam lze rám získat. Mně se to tedy nepovedlo.

Samotný boj

Kajran vypadá jako chobotnice a kraken dohromady :)
Používá hlavně chapadla jako obrovské kyje, kterými vás na 1-2 dobře mířené rány zabije. Dále používá jed-sliz, který na vás občas vybleje. Pokud máte Promyku, jed je v klidu, jen vás sliz obalí a je nutné se jím myšítkem vysekat. Naštěstí to netrvá dlouho. Také po vás občas hodí kamenem z rozvaliny mostu, pod kterým souboj probíhá.

Základem je - jako asi u všech bossů - pohyb. Je třeba metat kotouly do stran (2x ve směru pohybu nebo mezerník) o život. Dále je třeba použít postupu, který autoři hry vymysleli a doprovázející čarodějka připomene - znehybnit chapadlo do pasti znamením Yrden a pak jej useknout. Mně fungovalo začít úplně vlevo a postupovat doprava. Čím víc u strany totiž jste, tím víc chapadel, které vás mohou bouchnout, eliminujete.

Pokud máte past, lze ji položit na vysvícená místa (tohle jsem neviděl ani nevěděl, lze to najít v návodu na internetu) a zřejmě tak potvora přijde o jedno z chapadel.
Ať již past máte nebo ne, celkem je třeba useknout chapadla 3. Takže bez ruční práce to stejně nepůjde. Chvíli mi trvalo, že sekat lze pouze dvě chapadla vlevo a dvě chapadla vpravo, která mají spojovací články. Chapadlům uprostřed se vyhýbejte a nelovte je.
Musíte tedy položit past znamením Yrden, počkat až napřáhne chapadlo a před jeho dopadem se odkutálet (úkrok IMHO nestačí). Po dopadu se (asi dle přesnosti a síle znamení) chapadlo většinou chytí. Pak je třeba přiskočit, popojít k potvoře a začít řezat do spojovacího článku. Po chvíli se objeví animace a chapadlo odseknete. Pak je třeba se rychle stáhnout a uhýbat, protože Kajran začne zuřit a shazovat na vás most. Nejhorší je jeho útok chapadlem typu "kosa", kdy vás smete, proto je lepší se furt kutálet a to pokud možno mimo středová chapadla, která jsou drsná, rychlá a u sebe.
Až odpravíte chapadla na jedné straně, musíte se přesunout na druhou stranu obrazovky a dorazit ještě jedno. Jakmile máte tři odesknuty, potvora začne couvat, ale čarodějka ji na bojišti udrží. Pak stačí počkat, až Geralt sám skočí na chapadlo a vy pak jen klikáním myšítkem přeseknete chapadlo, na kterém se vozíte.
Pak se Karjan zase rozzuří, tak seskočíte a počkáte, až na něj spadne most. V tuto chvíli už po vás jen metá kameny. Je třeba se vydat po troskách mostu v podobě nakloněné roviny ke Kajranovi a občas uhnout před zbývajícími chapadly. Jakmile vylezete nahoru, objeví se závěrečná animace a máte to z krku.
Nezapomeňte si posbírat části mršiny (čarodějka vám stejně nedá) a trofej z Kajrana (myslím obrana +3).

Pokud jste si neprohlédli blízkou loď, můžete si tím otevřít další nepovinný úkol "Tajemná řeka", který je krátký a částečně se dá udělat v této kapitole a pak ještě v nějaké další.

The Witcher 2 - Draug

Kajran

Obecnější rady

- Běžte na něj, až když uděláte všechny ostatní questy v kapitole, protože získáte zkušenosti, schopnosti, lepší zbraň i zbroj. Navíc se děj začne potom zase odvíjet dál a už se vám nebude chtít k ostatním questům třeba vrátit.
- Pokud ještě nemáte šermířskou "Práci nohou" (Feet work), je nejvyšší čas talent investovat sem. Pro boj s tužšími protivníky (i první střet s Lethem to byl) je to nezbytné. Dá se to zvládnout i s jedním talentem, ale uvažuji o druhém do této schopnosti.
- Další zásadní schopností mi přijde redukce zranění při zásahu zezadu + vyšší způsobené zranění způsobené zezadu Geraltem. Nevím teď jak se schopnost jmenuje, v angličtině možná "Position". Zásadní je ta redukce zranění při zásahu zezadu, protože to se při přesile často děje, ale i při úskocích je možné se dostat zády k protivníkovi, který to potrestá - jako třeba Draug.

Samotný boj

Na boj jsem nebyl vybaven žádným lektvarem ani olejem a přesto mi přišel o dost jednodušší než Kajran. (Než se dostanete k Draugovi, je třeba projít několika úkoly "v mlze", tak ani nevím, zda by lektvar a olej tak dlouho působil.) Potřebné schopnosti jsem napsal.
Strategie je jednoduchá: útočit na něj jen silným stylem a pokud možno zezadu. Maximálně 3 seky a pak rychle odskočit pryč z dosahu. Je třeba být v pohybu a vyhnout se jeho běhu na vás, tornádu (kdy se rozloží a složí) a kouzlům. Kouzla používá na druhou obtížnost (střední) dvě: zápalné šípy a drsnější meteority.
Při běhu na vás nebo na chvilkové znehybnění se hodí udeřit Aard a pak mečem. Igni na něj moc nepůsobilo a ostatní zatím moc nepoužívám. V tomto souboji se tedy ukázal rozhodující (stříbrný) meč, takže investujte do něj vylepšení (v této fázi hry jsem měl Krvavý meč a mou oblíbenou runou je Stříbrná, protože dává bonus znamením).
Když ho porazíte, dostanete do inventáře účinnou trofej (obrana), vylepšení zbroje, výrobní materiál (jde z toho později udělat zbroj) a esenci (vzácnější, ale dostupná alchymistická přísada).






[ Nahoru | Home Page | Sapkowski na mých stránkách |Oficiální česká stránka AS ]
Poslední změna: 06.05.2015 ((C)reated in 1/2015 by Harry)